Koenigsegg Jesko

Nowy koenigsegg jesko

Koenigsegg długo kazał czekać na następcę modelu Agera. Na szczęście nie musimy już czekać dłużej: Szwedzi pokazali nowy hiper-samochód. Oto Koenigsegg Jesko.
Za napęd odpowiada 5-litrowa jednostka V8.
W przeciwieństwie do starszych silników szwedzkiej marki, które miały albo dwa kompresory mechaniczne, albo dwie turbosprężarki, tutaj mamy do czynienia z układem typu twincharger. Oprócz dwóch turbin jest też napędzana elektrycznie sprężarka, która niweluje efekt tzw. turbodziury, korzystając z powietrza zgromadzonego w 20-litrowym zbiorniku.Oprócz tego maszynownia dysponuje też płaskim wałem korbowym. Nie ma natomiast układu Freevalve, którego spodziewało się wielu obserwatorów. Nie przeszkadza to jednak w osiąganiu niebotycznych mocy. Przy zasilaniu zwykłą benzyną 95-oktanową, V-ósemka osiąga 1280 KM. Zalejcie bioetanol (E85), a moc wzrośnie do okrągłych 1600 KM. Według symulacji ma to pozwalać na osiąganie prędkości maksymalnej przekraczającej… 480 km/h.